I have found you.


Stuvade makaroner


Såhär kan de bli när man tar kort i en spegel när solen skiner in genom fönstret i bakgrunden
studdsar i spegeln o skiner i ansiktet.

När jag kom hem till Götet så blev jag sugen på att baka lite...men de blev aldrig av =(
Datorn tog för mycket tid från mig...and I hate it.
Men men...I will change it. Jag ska bli mer levande igen inte sitta o tyna bort framför den här dumma datorn.

Jag lagade iallafall stuvade makaroner :D


Jaja det ser sjukt äckligt ut i det här ljuset :P
Fast de va inte så gott häller :P hehe för jag fick för mig att blanda i ost, och de blev lite fel då haha

Tjingeling!!

yee äntligen!!

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen o åkt "madrass" i backen med min brorsdotter :P



En glad Olivia i backen :P


De kommer komma många bilder på mig o Olivia nu :P






Flög en skvätt i hoppet gjorde hon :P





Haha jag o Olivia åkte tillsammans på snowracer´n...hehe och helt plötsligt tog det stopp
Och Olivias huvud va under snön ;P hahaha sååå sjukt kul!!
















OKEJ, jag erkänner vi flummade lite.
Men nu får de räcka med bilder kanske :P
Vi hade väldigt roligt iallafall :D
Tjing

Hundvakt

Hehe jaja jag vet, är skitseg på att blogga. Men iallfall.

I torsdags va jag hos min syster o va hundvakt...de va trevligt =)


Huset har Arvid, alltså Marias (min syster) fästman byggt =)
Dom bor på tjörn, skit fint hus inne iallfall :P


Lovis är en riktig mördar-hund.


Ebba ger tiollbaka, men...


...låter lillen vinna :P

shopping!

Hehe galet, vilken konstig dag...har inte gjort NÅTT vettigt idag!
Gick upp kl 09.30 gjorde mig iordning o åt frukost o va skit slapp.
Sen åkte vi till stan o sprang runt i affärer, o jag köpte massa roliga småsaker typ...va i stan i 5 timmar, så sjukt galet. sen när vi kom hem åt vi JÄTTE GOD köttfärsås som Vickan o Johanna hade lagat!! mmm =D


Köpte lite mott, rosa såklart, o en rosa smörkniv.
Köpte även tre par trosor, hehe, pressentpapper o pressentsnöre...de är jag så sjukt stolt
över för jag brukar aldrig ha de när jag väl behöver de :P
Och så köpte jag en liten gåva till min kära far, mörk choklad med blåbär :P
Han älskar mörk choklad o blåbär, perfekt att kombinera det då ju :P



Sen har jag bara suttit vid datorn o tittat på filmen emellanåt som Johanna o Tove-Lina tittade på. åhh helt knäpp dag, känner mig så dålig...längtar till att få komma till kyrkan imorgon.
Så kul, jag bjöd med en killa till kyrkan som vi träffade i fredags när vi va uta i evangeliserade i nordstan, så kul =D

Åh jag vill ära, upphöja, lovsjunga o tacka Gud!!
Åhh Känner en såå enorm längtan i mitt inre efter att umgås ensam med Gud just nu, prata ut. Men lite svårt nu, här hemma o man kan inte riktigt gå en promenad såhär mitt i natten här i Biskopsgården själv.

Åhhh NUU ska jag borsta tänderna o sova, kl är 23:37....GALET!!
God natt!
Blessings to you all, även om de inte är någon typ som läser min blogg :P haha tur är väl kanske de :P

wowow, take it easy girl.

Gud är God! Bara de två senaste dagarna så har jag fått uppleva mycket. Hur Gud helar o rättar till, hur han leder mig dit han vill ha mig där jag behövs. Hur jag får vara en hjälpande hand för andra människor.
Men det kan bli lite farligt...när Gud använder mig så mycket så är de lätt att man helt plötsligt går före Gud o fixar själv o tror att Gud står bakom det man gör...Men sen märker man hur det faller, de höll inte. Jag blev högmodig o lyssnade inte på vad Gud sa längre. Det kan förstöra så mycket.
En lärdom som jag tar till mig.

Åhh Herre hjälp mig, jag böjer mina knän inför dig! Förlåt mig för mina fel o brister. Tack Jesus att jag får älska o älskas utav dig!

2 kor. 12:5b  ...Det enda jag vill vara stolt över är min egen svaghet och mitt beroende av Gud.


12/1 - 2010

Sitter i sängen på Gillinge gård utanför Sthlm på utbildning...dörren är stängd men jag hör hur dom sjunger där utanför. och det låter som att killarna försöker bygga nån pyramid, eller gör armhhävningar eller nått liknande, hehe skratt  hörs dom har de så sjukt kul tillsammans.
Ibland drar man sig undan, ibland vill man vara med fast har sovit för lite en längre period så man blir lite reserverad...jag blir det, orkar inte riktigt ta initiativet att flumma o umgås med mina vänner nu. Hade velat att någon kom till mig, skulle vilja prata lite. Men man kan inte förvänta sig att någon ska komma o vilja prata när man ser lite reserverad ut.

Igår hade vi 80-tals fest....hahaha såå sjukt kul :D
Jag älskar alla mina underbara vänner på Ny Generation, verkligen! Dom är så underbara. Jag tycker att jag har kommit vissa mycket närmare...några som jag kanske inte riktigt har komunicerat med så mycket tidigare har man kommit lite närmare...jag släpper loss lite mer o slappnar av lite mer, då blir de lättare...inte tänka så mycket bara vara den man är o inte bry sig så mycket om vad andra tänker....tror de är mer då som folk tycker att man blir "cool" någon att se upp till.
Även om inte jag alltid känner mig jätte omtykt här får jag väl erkänna...men de är nog så för alla.
Allt blir kanske jätte osamanhängande nu för jag bara skriver de som jag tänker på just för stunden...

Vi får så sjukt bra undervisning nu på utbildningen, alla är så bra!!

Nu sjunger dom "you rais me up"...vet inte om de stavas så....Det är Hanna som spelar o sjungr...och Kristin, eller hon va med förut iallafall...och så hör jag att Johan är med oxå...såå duktiga är dom, så vackert...jag bara njuter =)

Ibland misslyckas man, känner att man inte duger riktigt till...att man inte är tillräckligt rolig, smart, med, osv. 
Vill man komma någonstans här i livet så måste man sluta att jämföra sig, det funkar inte om man gör de.

Åhh det är sånt liv, en sån glädje o så härligt där utanför min stängda dörr låter de som...men jag har säät på mig pyamasen så jag tänker inte gå ut. behöver sova oxå, frukost imorgon kl 8.00, morgonbön kl 08.30

Jag älskar livet på Ny Generation, jag älskar livet o framför allt så älskar jag Jesus, mer än ALLT annat!

nu ska jag nog släcka lampan o njuta av de jag hör o tacka Jesus för allt! =)

God natt & Bless!

Love /Emma  

Unite10 - Västerås

Jag insåg ett par dagar innan festivalen började att jag ska jobba med Mattias o Ruben :P
Och så här va de....

Packa upp montern inför Unite10 i Västerås


Ja men de blev ju fint =D


Ruben och Mattias på dansgolvet.



Undrar ni vart man kan köpa denna unika kamera med denna magnifika bild o ljud kvalité
så är det bara att höra av sig till mig.



Det va underbar lovsång o en HET Gudsnärvaro!



Killarna fixade ju tävling såklart, "Rock band show" på nyårsafton =D


Tjejerna va grymma!! =D och dom vann!! =D


Haha mitt i smeten är Ruben o Mattias för att pressentera vinnarna...
Sjukt mycket folk samlades runt dom :P Lyckat!


Lite fest innan tolvslaget, haha underbart!!

10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0

GOTT NYTT ÅR!!!  Välkommen 2010
Ett nytt år med nya möjligheter då Gud ska göra mycket!!



Och så REDAN slut...börjar packa ihop, 4 dagar gick räsersnabbt.


Mattias o Klara, fantastisak människor!
Klara är sååå glad att jag fick lära känna dig!!

Tack Mattias o Ruben för de dagarna, de va JÄTTE KUL att jobba med er!! hehe

Så sjukt kul att vara på nyårsfestival, har inte vart de tidigar...de ska göras fler år! :D
Massa underbara människor lärde jag känna, flera nya goa kontakter och vänner...vi lärade bla känna "männen" i montern brevid våran, Marcus o Simon o Daniel =) Härliga människor!!
Och ja många fler goa folk såklart, som Johanna o Linnéa o Klara o ja you name it

Tack för underbara dagar o för en fantastisk start på de nya året folk!! <3

Blessings to you all

 


Allt på en gång...

Det har hänt ganska mycket under lovet, men nu är det snart slut.
Jag tog inget kort med min mobil på julafton, bara med mina föräldrars kamera.

Men på Juldagen tog jag lite kort.
 
Jag, mamma, pappa, Johan, Daniel, Sven-Erling o hundarna
gick på promenad i skogen.


Man kan kalla det "uppradade, plantarade granar".


De är massa snubbar som håller på att "bygga om" skogen, det ska upp massa
vindkraftverk och då måste de byggas massa vägar först.
alla dom röda små trattarna till höger de är sprängladdning :P


Daniel kastar snöboll på mig


Sven-Erling


Jag gjorde en snöängel påvägen hem.
Johan o Sven-Erling gick en längre sträcka och jag o Daniel gick före mamma o pappa
Så när dom kom hem så sa pappa "Vi såg en ängel på vägen, först va de två par spår tills vi såg ängeln sen va de bara ett par spår" :P
Vi gick på var sin sida av mitten av vägen sen så gick jag i Daniels spår ett tag efter att jag gjort ängeln :P

Släktkalas

Sen har vi vart i Alingsås hos mormor på släktkalas oxå, de är vi alltid varje annandag jul.
De är kul att träffa kusinerna =)



Vi spelade "Med vilda gester" (stavas de så?)....hahaha så sjukt roligt spel.
Här kommer några filmer i sjukt dålig kvalite, kanske inte är så kul att titta på dom om man inte
va med själv, men jag tycker de är kul iallafall :P


 Min kusin Karin som gör gester :P
 Ibland får man "visseltjuvar" hehe och de är inte alltid lätt att vissla när
man börjar skratta, haha =D


 Även denna filmen börjar med Karin, följt av min jämnåriga kusin o
kära vän Maria med lite mellansnack. Ack så skojit! =D

................................................................................................................................................

Vi har även hunnit med att Spela "Settlers" hemma.
Jag, Daniel o Emil spelade det.


Jag kom sist som vanligt, men jag va ändå inte långt efter =D

......................................................................................................................

En vacker dag med sol, massa snö och riktigt kallt.





Jag, Johan och Daniel åkte långskidor. 35cm snö.


Ebba o Tessi <3
De är inte ofta man lyckas få dom på samma kort, så nära varandra då dom sitter stilla!! =D


Ebba la sig ner va 20m typ för att bita bort isklumparna som fasnade i tassarna,
stackarn började blöda.


Jag har gått upp senast 07.30 varje morgon denna julledigheten för att ta hand om djuren.
Jag tycker om att få hjälpa mamma, att ta lite av hennes börda, de är lättare att förstå då hur tufft hon har de.
Min mamma är en kämpe!

Bless


RSS 2.0