Skärpning!!

Nu har jag insätt vad jag måste göra.

Jag har vart räserdålig på att läsa andras bloggar, och ur usel på att skriva i min blogg.
Men de senaste dagarna har jag flöjt Tre Chinos blogg, och den är såå stört bra och rolig :P
Men inte nog med de så såg jag att dom har ju länkar till andras bloggar, i detta fallet NG folks bloggar, och hjälp fick nästan panik när jag såg att min låg där!!!! WAAA!!

Jag ska göra något bra av min blogg, ska försöka få den intressant, ska bara komma på hur ;P

..........................................................................................................................................................

Mm...det är verkligen vår, VÅR!!!!
Solen strålar in i vår lägenhet, fönstret står vidöppet bakom mig och det osar från köket och det sprids en ljuvlig doft av maten som Johanna och Viktoria lagar.
Mitt huvud värker idag igen.
Men jag är glad ändå.

Jag var hemma i helgen, och när jag kommer in i lagårn så ser jag att vi har fått ett lamm...åhh jag ÄLSKAR när lammen börjar komma, de är nått av de mysigaste som finns!!


Det är en bild från förra året, för hade ingen kamera i helgen.

Matisyahu - One day



GOAL!!

Hej igen =D
Det va inte igår, kan man säga.

Jag kan ju börja med att berätta att mitt liv är väldigt händelserikt och spännande och den Gud jag tror på och lever för är VÄLDIGT GOD!!! =D

Jag tänker INTE dra allt som har hänt sen jag skrev sist...pjuh...skönt!(?)
Men jag kommer dra vad som hänt den senaste veckan och de är häftiga och roliga grejer =)

Jag har precis kommit hem från en vecka tillsammans med Ny Generations Event team, vi har haft konserter på tre olika skolor i Västra Götaland. Bäckängsgymnasiet i Borås, Ållebergsgymnasiet i Falköping och Katedralskolan i Skara. Vi har haft en "Tro, Hopp och Skola!" konferens i Lidköping i helgen också med ca 45 ungdomar från olika städer runt om i Västra Götaland.


Vårkonsert på Bäckängsgymnasiet. Kristin och Johan kör "sin" låt.


Vårkonsert på Ållebergsgymnasiet.
Det är väldigt olika hur en konsert kan se ut...om det är i en mörk stor aula eller i en ljus liten cafetéria =)
Men själva konserten är lika bra vilket som!!!
Vill du följa Event teamet på deras turné tjecka in:
http://www.nygeneration.se/

Vi har haft en "Tro, Hopp och Skola!"-konferens i Lidköping i helgen också, med ca 45 ungdomar från olika städer runt om i Västra Götaland.
Mer bilder från de hittar du på:
http://ths.nygeneration.se/viewNavMenu.do?menuID=2


Otroligt lyckat och vi har verkligen fått se Guds godhet och nåd.
Vi har märkt tydligt motstånd från satan under de här dagarna men tack och lov så är Gud större och mäktigare än honom och hans "listiga" attacker.
Vi har blivit fyllda med en större tro för att Gud gör under IDAG!
Ex. I tisdags morgon när vi vaknade så får en av tjejerna en fruktansvärd magsmärta och svimmar, utan orsak. Kunde inte sitta upp, smärtan va för stark.
Men vi bad för henne och befallde sjukdom och smärta att gå. Hon stannade kvar i kyrkan där vi hade sovit för att vila mer. Event teamet började lägga upp en plan för hur dom skulle lägga upp konserten när inte "tjejen" kunde vara med..20min innan konserten kom hon till skolan o mådde MYCKET bättre =D Hon sjöng jätte bra och det gick fantastiskt!

På eftermiddagen fick vi höra att gruppledaren till gruppen på skolan vi skulle till idag låg i magsjuka och när Viktoria ringde och pratade med henne så grät hon för att hon mådde så dåligt.
Hon har sett fram emot konserten väldigt mycket, så det blev ett väldigt nederlag för henne.
Men i Jesu namn befallde vi även där sjukdom och smärta att lämna henne.
Onsdag morgon hade Viktoria fått ett sms från gruppledaren om att hon vaknat mitt i natten och mådde jätte bra.
Även när hon vaknade på morgonen mådde hon bra och hon följde med oss till skolan, va med under hela båda konserterna, före och efter o åt mat vid lunchen.
Man såg inga täcken på att hon dagen innan mått jätte dåligt och spytt.

Jag har stor tro för en ny väckelse. Jag börjar med det "lilla" och personliga. Ber för mina vänner och bekanta. Låter mig utmanas och användas av Gud....då kommer man långt!

Kliv ur din egen bekvämlighet och gå in i Guds härlighet!



Avslutar med en liten del av den fantastiska underhållningskonsert som Johan och Gabriel höll för mig när vi satt o typ "jobbade" framför var sin dator i pingst Falköping.
Väldigt dålig kvalite på min mobil men, lite kul ändå =D

Jag och Johanna har förövrigt precis bytt säng, nu ska jag sova i den övre delen av sängen och hon i den undre. Spännande :P
Tror inte jag lägger mig sist idag...Johanna sitter fortfarande vid datorn.

Bless Bless!

/Emma

Det Var Gud Som Skapte Dansen!


Kristendomen ger en nödvändig plattform

Artikel i Borås tidning....läsvärt o väldigt sant.

http://www.bt.se/ledare/kristendomen-ger-en-nodvandig-plattform(1804554).gm


Gud är Good!! Och jag är RÄSER förkyld men är på resvecka ändå ;D
Sitter just nu på "min" säng hemma hos Rebecca Axell o ska sova nu =)

Blessings <3

RSS 2.0