Längtar efter sommar

Jag är lite den som njuter av nuet.
Gillar snö och kylan som råder.
Men idag fick jag en känsla av längan till våren.
Så därför har jag arbetat med en underbar sommarbild.

Bilden är tagen 2007 på min vän Trude
FÖRE: Den är väldigt härlig som den är, men...

EFTER: ...jag ville ha en varmare och samtidigt
somrigare känsla i den. =)


promenerar...

Vi är på praktik i Malmbäck nu, jag och mitt team.
Vi har haft fantastiskt vackra dagar.
Vi har inte varit utan sysslor, utan fått planera och agera.
Klockagårdskyrkan är en verkligen härlig församling med mycket liv och rörelse.
Jag trivs hur bra som helst.



Den här bilden är tagen på Malmbäcks stadskyrka,
eller så säger man kanske inte längre, men det här är iaf Svenska kyrkan i Malmbäck.
Det är alltså inte denna vi praktiserar i, den blev bara ett vackert motiv.


Leker med PS!!!

Jag har börjat lära mig lite Photoshops.
Och de är såå kul.
Här kommer lite av de jag gjort.

FÖRE:

EFTER:


FÖRE:

EFTER:



Kul är det och mer kommer det att bli!



pinnbröd o pulkaåkning

Vi haft sportlovsaktivitet igen, idag va de pulkaåkning med barnen...
De va dock inte så många som kom...5 st.
Vi grillade pinnbröd också.
Bra att vi gjorde så mycket deg jag och Josefin, bara 40 port

24 dl vetemjöl
8 tsk bakpulver
6 tsk salt
8 dl vatten


Men de är ju bra, jag tänkte ändå baka bröd...så nu kan de bli massa scones! :P
Vi luktade inte alls rök efteråt häller :P  Nu hänger våra kläder på vädring ute.

Jag har laddat ner en testver. av photoshop, men jag kan inte hantera de.
Jag har även laddar ner någon grundkurs för photoshop...men då va man vist tvungen att bränna ut de på en CD för att kunna se de. Konstigt!?

Tjing!


Hjärtedagen...

SOM ALLA ÄLSKAR

Vad är kärlek?  Vem kan älska?

Vad säger bibeln om kärlek?

I Joh 3:16 (johannesevangeliet kap. 3 & vers 16) skriver Johannes;

Ty så älskade Gud världen att Han utgav
sin enfödde son, för att den som tror på Honom
inte ska gå förlorad utan ha evigt liv.

I Rom 5:8 (Romarbrevet kap.5 vers 8) skriver Paulus;

Men Gud bevisar sin kärlek till oss genom att
Kristus dog i vårt ställe, medan vi ännu var syndare.

I Joh 4:10 skriver Johannes;

Kärleken består inte i att vi har älskat Gud utan i att
han har älskat oss och sänt sin Son till försoning för våra synder.


I 1 kor 13 (första korentierbrevet kap. 13) skriver Paulus;

Om jag talar både människors och änglars språk, men saknar kärlek, är jag bara ekande brons, en skrällande cymbal. Och om jag har profetisk gåva och känner alla hemligheterna och har hela kunskapen, och om jag har all tro så att jag kan flytta berg, men saknar kärlek, är jag ingenting. Och om jag delar ut allt jag äger och om jag låter bränna mig på bål, men saknar kärlek, har jag ingenting vunnit.

Kärleken är tålmodig och god. Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst. Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont. Den finner inte glädje i orätten men gläds med sanningen. Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den.

Kärleken upphör aldrig. Den profetiska gåvan, den skall förgå. Tungotalet, det skall tystna. Kunskapen, den skall förgå. Ty vår kunskap är begränsad, och den profetiska gåvan är begränsad. Men när det fullkomliga kommer skall det begränsade förgå.

När jag var barn talade jag som ett barn, förstod som ett barn och tänkte som ett barn. Men sedan jag blev vuxen har jag lagt bort det barnsliga. Ännu ser vi en gåtfull spegelbild; då skall vi se ansikte mot ansikte. Ännu är min kunskap begränsad; då skall den bli fullständig som Guds kunskap om mig.

Men nu består tro, hopp och kärlek, dessa tre, och störst av dem är kärleken.

Detta och mycket mer finns det angående kärleken i bibeln.

Oj det här inlägget blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, för nu blev jag trötter...
Ska ha pulkaåkning o pinnbrödsgrillning imorgon med alla kära Malmbäcksbarn som har sportlov. Vi är ju nämligen på praktik här nu =)

God natt och sov gott!
Och kom ihåg att Jesus älskar dig så gränslöst mycket!!


RSS 2.0