Hej hopp kalle stropp

Oj nu är jag trött, de är slitsamt att jobba fysiskt :P

Uppdatering på min jul kommer om någon dag....nu ska jag sova o imorgon ska jag upp tidigt för att ta hand om djuen, sen ska jag gå på mellandagsrean lite sen är de släktkalas =D

 Natti natti!!

Ps. Jag älskar Jesus!


Jullov

Snö...snö, de är snö!!
Jag har tagit hand om djuren varje dag förutom den första morgonen nu sen jag kom hem.
 Jag älskar djren o naturen, och så tycker jag om att avlasta mamma lite
så att hon hinner med lite mer av allt annant hon måste göra.



Lovis o Ebba är bra söta =)



Hästarna käkar hö



Solara o Smurfen =)



Jag ville också vara med hehe =)



Jag va inne i grannhuset som min bror håller på att renovera,
för att titta vad som hänt medans jag vart borta...
Nu är toaletten/badrummet färdig tror jag =)



Lite svårt att få med helheten på bild, men fint är det!




Hallen uppe



Hallen nere =D



Lovis o Ebba =)



Tessi, Lovis och Ebba =)

 


 
 Passat Isak har jag också gjort, min brorson =)
Vi sjunger o spelar på vårt mycker finstämmda piano :P

Tjing
 


Julfest i Huskvarna

Fredagen började med att städa, packa och göra sig iordning för julfesten i
Huskvarna tillsammans med Centralteamet o sydteamet.
Vi packade ut i bilen o jag skulle gå in för att se om vi hade fått med oss allting,
tog det sissta gick ut o smällde igen dörren....NEEEEJ!!!
Våran dörr låser sig själv, då är det inte så praktiskt om man har lånat ut lägenheten helgen
innan o inte fått tillbaka den andra nyckeln så man bara her en nyckel
som man lämnar på insidan av dörren när man själv står på utsidan...
jag öppnade utterdörren o ropade, NEEJ!!
Johanna o Viktoria som va nere vid bilen o väntade på mig så vi skulle åka
svarade: "Skojar du Emma?"....men de gjorde jag inte.
inte dom blev så glada på mig då.

Det hela slutade med att en låssmed kom, när vickan ringde sa han att de kommer en gubbe om typ en timma...men han kom efter en kvart typ, hur bra som helst....kostade bara 780kr för att låsa upp dörren på max 30sek. Lägligt till jul =D

sen när vi kom in så hade vi vist glömt äggen, glöggen o julmusten också :P
Sen åkte vi...bytte om hos Viktorias föräldrar som bor jätte nära centralteamet o ja vi kom i tid till julfesten....jag insåg att jag hade glömt både mitt smör, bröd o ostkexen....så de fick sydteamet göra som för övrigt kom mer än en timma försent :P

Precis efter att syd kommit innanför dörren så kommer Edde, Samuel, Affe, Stina och Rebecca förbi för att säga hej...påväg hem till sina kära, Edde stannade en halvtimma för hens pappa skulle komma o hämta honom där.

Men det va en sjukt mysig, trevlig, rolig, spännande, galen och fin kväll med god mat...massa julkänslor!! :P

Nu kommer det bilder...



Väst present til Central...för alla central-tejorna har nyligen fyllt år!!!

Vi började med glögg o lite gott tilltugg, sen tlllagade vissa maten o andra flummade eller pratade
Jag och Cattis tog massa fina bilder på oss med hennes mobil :P
Så va de god julmat, man åt sig proppmätt, eller jag gjorde de iallafall och
Sen gick alla upp till Vickans föräldrar o tittade på Bonde söker fru.



Ett fint hur påvägen upp =)



Cattis hadde världens snyggaste frilla :P Affro!! mee like!



Centrals fina gran =)



Cattis är såå snygg, fin, bra o go!! =)



Sina och Johanna, 2/3 av Centralteamet

Jag o Johanna sov hos Viktoria, syd sov hos Amanda...
å morgonen så skulle alla åka vidare hem till sina kära.
Johanna, Cattis och Maria ska upp till Uppsala o Rut åkte med till Norrköping....
Fyra tjejer i en liten pikanto med packning för 3 veckor...tre av tjeorna gillar kläder o skor,
behöver jag säga mer??  De va FULLT!!!



Vi försöker packa bilen....den är nästan omöjligt, jag kan lova att dom fick sitta sååå sjukt tajt...
grejer vid benen, i knäna, bakom sig brevid sig...överallt.
TACK GODE GUD att inte jag skulle åka med i den bilen :P



Maria o Vickan stor o tittade på, medans dom värmer varandra =)



Johanna är positiv men samtidigt oroligt för hur resan ska gå =)



Väl inne i bilen, låst alla dörrar så att inget eller ingen ramlar ur så åker dom iväg.
Maria har det bar iallafall som kör.

Sen for jag till Göteborg igen för att packa inför jullovet o städa de sista i lägenheten.
Jag åkte sen till stenungsund där mig syster med hundarna i baksätet plockade upp mig.
Vi handlade lite o sen for vi hem till mor =)


Bibelord

Jesaja 40:26
Lyft upp era ögon mot höjden och se: Vem har skapat allt dett?
Vem för härskaran däruppe fram i räknade skaror?
Genom sin stora mark och sin väldiga kraft nämner han
dem alla vid namn - ingen ända uteblir.

Jeremia 1:4-9
Herrens ord kom till mig. Han sa:
"innan jag formade dig i moderlivet utvalde jag dig,
och innan du kom fram ur modersskötet helgade jag dig.
Jag satte dig till profet för folket."
Men jag svarade
:
"O Herre, Herre! Jag förstår inte att tala, ty jag är för ung."
Då sa Herren till mig: "Säg inte: Jag är för ung, utan gå vart jag än sänder dig
och tala vad jag än behaller dig.


Jesaja 33:6
Han ska vara din framtids säkra grund.


Fin dag

Jag och Vickan hittade oss en sysselsättning...



Åh så fint de blev, tihi ;D





Imorgon ska vi till Central på Julfest, tillsammans med syd också =)
De ska bli sååå kul!! Så nu håller vi på att städa, packa, fixa o greja =)

Tjing

Mer GO! Alingsås

Helgens GO! i Alingsås



....killarna testar spelen så att dom funkar :P



Vår snygga monter, shoppen =D





En otroligt lyckad helg! Så sjukt kul =D
Fredagen - utåtriktad, tävlingar, musik, trailer, fika, Wee, JESUS!
Löredaen - undervisning, pepp, wee, monter, härligt häng, lovsångskonsert, ännumera JESUS!



Spegel i pingstkyrkan där vi sov...och massor av Hanna i spegeln :P



Johanna o Hanna i montern <3



Event hänger hos väst en stund efter GO! =)

OCH...Viktig info!! Söndag morgon (lucia) väcktes vi kl ca 07:40 (tror jag de va) av att massa underbara människor från pingst kommer o lussar för oss!! ÅHH de gjorde hela min dag!! Missade att ta kort på dom, för jag blev så till mig av mys o glädje! =D
Massa kärlek till er, ni vet vilka ni är!! <3

Bless / Emma

Event

Julkonserter och GO!


Julkonsert på Ållebergsgymnaiet i Falköping =D

Vissa städar, vissa spelar bakgrundsmusik till dom som städar =D


Och sen på Almås i Borså (bilden är från Ålleberg)


Så här ser Johanna ut =D


Så här ser Johan ut =D


Johanna o Johan i Alingsås på Coffehouse


Daniel och Samuel i Alingsås på Coffehouse


Börjar rigga för GO! Alingsås i korskyrkan


Rigg för montrarna inför GO! Alingsås =D

GO!
Korskyrkan - Alingsås
11-12 dec
VÄLKOMNA!


bilds =)

Här kommer lite bilder från v. 48 och fram tills i tisdags =D

Jag och Vickan bodde hos Centralteamet v. 48 de va trevligt, jag hade kontorsvecka
tillsammans med Rut och Vickan reste med Sina, medans Johanna o Johanna reste i väst =)

Jag befann mig hemma hos mamma över första advent helgen, de va mys.
Min systers hundar va hemma oxå, och ho kom även på lördagen,
Så juvliga hundar, Lovis är hennes nya hundvalp <3

Ebba lär Lovis hur man ska göra för att få mat :P



Såå gulligt att dom ligger i samma korg =D
Perfekt storlek :P

Sen gick det en liten stund av reasande, "rest-vecka" då vi
besökte de grupper som vi inte besökt tidigare osv =D



Påvägen hem tog jag vägen om femanhuset...gissa vila som va där :P
Mariette, Eddie och Rabbi...haha o Rabbi sa typ hela tiden "Vi älskar er" med
sin ljusa lite mesiga röst :P
Sen fick jag höra att när Johanna hadde gått förbi på eftermiddan så hade 
Westlife vart där o skrivit aufografer. 

 

Sen ni, var de Liseberg på lördag med Vickan o Johanna...mysigt värre! =D









Fruktsallad o en liten rosa schow för vår alldeles egna lilla Emma som kom på
besök, åhh va de va mysigt...och så kollade vi på "Kärlek på menyn" =D



Påv'g ner på stan =)


En bibelvers i natten!

Matt 16:24
J
esus sa till sina lärjungar: "Om någon vill följa mig,
ska han förneka sig själv och ta sitt kors på sig och följa mig.

2 december 2009

Om man jämför med mig och min team-kompis Johanna Sten så bolggar inte vi riktigt lika mycket...Hon skriver ett bolgginlägg om dagen minst, oftast. Jag skriver kanske ett i veckan eller varrannan vecka, typ =D
Men de är bra för hon skriver ju om mycket jag gör oxå eftersom vi göra mycket tillsammans, så jag länkar till hennes blogg, har gjort de förut men gör det igen:  johannasten.blogg.se 

Min andra teama-kompis Viktoria har oxå blogg, jag länkar till henne igen oxå: viktoriahall.blogspot.com

Just nu sitter jag med vår lilla mini dator i vår lilla mina bil. Vi har sovit hos Inga och Bertil i Brålanda inatt. En plats man inte vill lämna, deras hem alltså, såå otroligt vackert! Och så fantastiskt goa människor! Jätte sköna sängar, som man gärna hade legat kvar o sovit ut ordentligt i =D

Igr va vi i Bengtsfors på en gruppträff, och nu är vi påväg till Töreboda, sen Mariestad och där efter Grästorp på gruppträffar. Just denna veckan är de "rest-vecka" så vi träffar de grupper vi inte träfft innan av olika anledningar. Så de blir mycket bilåkande nu....de är lite synn eftersom det är sååå fantastiskt väder ute, frisk vinterkyla och frost, solen som skiner o molnfritt, jag bara ÄLSKAR det!

På torsdag ska vi till Herrljunga och Alingsås på gruppträffar och på fredag ska vi till Alingsås igen för att hjälpa en skola men deras "pepparkaks-sattsning". Dom ska dela ut pepparkaker med bibelord, skrivet på med glasyr på skolan i korridoren =D såå kul!!
Helgen ska bli gemenskap med mitt team, ska nog gå på någon trevlig ungdomssamling på fredag, sen ta de lugnt och gå på julmarknad på Liseberg på lördag eftermiddag o äta fin middag o sen bio =)
På söndag har jag tänkt gå till Saronkyrkan, sen ska vi träffa Credo-teamarnas väst team på söndag eftermiddag =)

...Nu åker vi pricis ut ur Lidköping...och jag bara njuter av allt jag ser...solen som skiner på de frost täckta grenarna o gräsståna...så vackert!! <3


Och förresten...har ni sett Ny Generations nya hemsida? Gå in på nygeneration.se och kolla på vår nya fräscha hemsida =) 

Bless 

RSS 2.0