A special song.




Waw Den här videon talade så starkt till mig...
Den passar så bra ihop med vittnesbördet som jag skrev igår.
Jag hade ju en konversation på postitlappar med en döv tjej.

Bless


Bön har kraft!

Waw Gud är så stor och Han har humor!
Jag var med om en rolig och häftig händelse för två timmar sedan.

Jag är på praktik i S:ta Clara kyrka i Sthlm hela maj månad. När jag var påväg hem med pendlen, till dem jag bor hos här så satt det en tjej snätt framför mig (inte så konstigt^^).
Hon satt med huvudet nedböjt och skrev på postit lappar, så jag såg inte hennes ansikte först. Men så tittade hon upp ett ögonblick. När jag såg hennes ansikte fick jag en såå stark känsla av att "Jesus älskar den här tjejen såå mycket!".

Jag fundera på om jag skulle säga det till henne, och hjärtat började banka. Det brukar göra det när det är något som Gud vill att jag ska göra har jag märkt.

När jag har sagt till någon "random" person på stan tidigare gånger att Jesus älskar dom så har det typ vart precis när man går av spårvagnen eller liknande...för då behöver man inte "skämmas så mycket"...Men jag brukar alltid tänka, fast att jag aldrig vågar, att man borde säga det med en gång man får tanken typ för då hinner dom kanske ställa frågor osv om dom vill....

ja iaf...ja satt jag en stund, de va väl inte så länge egentligen och fundera på om jag ska säga det till henne sådär öppet på pendeln lixom...det kanske kan bli dumt oxå, jag vet inte....så fick jag tanken att jag kan skriva en liten lapp och ge henne, så jag skrev JESUS ÄLSKAR DIG! <3  och rev av den...satt och samlade mod, tittade lite på henne och vi möttes med blicken några gånger, tillslut bara gjorde jag det. Hon tog emot den läste snabbt och så tog hon upp sin penna och sina postit...

...och så skrev hon : HUR viste du att jag inte hör?


Fattar du? =D   Gud ville säga till den tjejen att Han älskar henne och han viste att hon är döv. Så därför ordnade Han så att hon fick en lapp så hon kunde förstå.


Vi fortsatte en konversation på hennes postitlappar och hon undrade massa varför "jag" valde just henne och frågade om jag var kristen osv...Hon tackade flera gånger och skrev tack att du gör mig glad...

 
Sen en ganske betydande detalj som jag kom på för en liten stund sen är också att i morse bad jag en bön som jag inte alltid kommer ihåg att be och det var: "Gud använd mig idag!"  Och det gjorde han sannerligen :P  Haha!!
 
När vi ber från vårt hjärta, Gud använd mig. Då gör han det!

Gud välsigne dig!

Kram /Emma Sjölie


utseende

Varför spelar det så stor roll hur man ser ut egentligen?



För det allra mesta tackar jag Gud för den skönhet han har gett mig, de gör jag nu.
Men ibland gråter man och undrar vad som är fel

Man måste tänka på hur man ser ut och bahega andra
Varför måste det ha så stor betydelse, vist det är roligt att se bra ut men...?
Tänk om hjärtat hade suttit på utsidan, det hade varit mycket lättare att se till hjärtat då...(?)


hemma på gården...

Isak ville också rida efter att tjejerna hade ridit,
de är en av de första gångerna som har rider såhär själv.



Nä inte kan man stå stilla för länge

En fantastik bild på min fina mamma och min fina systerdotter
Färgerna på deras tröjor passar sååå bra ihop oxå
:P

Finns det något finare? Hon ler när hon sover.


RSS 2.0