sommarlov 2011

Okej...Nu har bibelskoleåret tagit slut.
Det känns väldigt skönt. Men den konstiga och sköna gemenskapen som vi hade kommer vara ett minne blott. Det har varit ett fruktansvärt år men samtidigt mitt bästa hittills tror jag.

Nu är de skönt att vara hemma känner jag :)
Min vän Victoria äe här...och hon har klippt en skitsnygg filla :P


Vi har precis badat o de va skönt!! :)

Go´natt!


Nyhem 2011


Vi blev ett gäng från klassen som åkte till Nyhem över ungdomshelgen.
Så vi hade ett litet "camp" :)


Jag och Linnea Linder hade ett litet fint tält från 80-talet

Det är bebis-blått och väldigt mysigt...lite kort bara, jag kunde
inte sträcka ut mig helt utan att ta i tältduken med både huvud o fötter
 när jag sov :)


Johanna kom o snabbis så jag passade på att ta kort på systrarna Böhm
Det är första gången jag träffar dom tillsammans :)


Ja har har vi människor som äter...Josef, Oskar och Ida.
Dom är fina och bra!

Här har vi ett trevligt gäng som spelar ett galet kortspel  :P


Linnea är så fin!  Vi vaknade upp i ett blött o härligt äl i morse :)

Vår frukost va banan macka/knäckebröd och nutella :P

här har vi lite av vattnet som tog sin boning i vårt tält =)

Jag har två fina filmer som jag tänkte lägga upp oxå...men de tar för långt tid på youtube nu så de gör jag någon annan dag. Nu ska jag sova för länge sen!!
Natti natti!!


Elem!!



Lyssna och njut!!


Sweden Rock Festival 2011


Vi var en hel bilkaravan eller va de kallas som åkte efter varndra
till Sweden Rock 2011. Iaf en stund tills alla började köra fel
och tappade bort varandra :)


Här är "Camp 1"...det här är innan vi lixom har kommit igång :)
Vi hade ett till Camp inne på festival campingen. Så inne på den
campingen hade vi sammanlagt 4 tält som vi sov i och så hade vi
2 tält, ett i varje camp som vi hade gudstjänst i två gånger om dagen.
Vi hade även ett "Bas camp" som fanns utnför, en bit bort.
Där åt vi middag och hade lite Stärkande andakter osv.

Jag hade bästa teamet! Här står vi på torget och är tillgängliga
för de människor som går förbi, delar ut bibelord på lappar,
"Metal Bibeln" och "Bön och psalm-bok".


Det kostade en slant att komma in på själva festivalområdet för
att kolla på konserterna, så när Striper spelade kunde an göra så här :P


Vi hängde även inne på alla "Bikers" Camping, där även
Hells Angels och Bandidos höll till :P

Jag fick många riktigt härliga och givande samtal där en längtan efter Gud tydligt märktes eller uttrycktes. Sen va det även mycket motgång då människor kom o skällde ut än "Hur kan ni tro på den här dyngan, jag tycker så synd om er" (nått i den stilen) Och folk som spottade osv.
Det va så sjukt spännande och roligt att vara där och få se vad Gud gjorde genom oss, i oss och i olika människors liv :)
Det var flera som blev frälsta och helade!!

GUD ÄR SÅÅ GOD!

Jag avslutar med denna fina film på en fantastiskt härlig kille!
Kommer inte ihåg för tillfället vad det var han heter men jag blir väldigt glad av honom iaf :)


Flickorna & Jag


När Joanna och Saara kommit hem från sin praktik i Estland så
åkte jag till Åkersberga för att hälsa på dom.
Medans jag och Joanna kokar ihop något gott så ligger Saara som
Vanligt o slappar, denna gången framför Tv:n :)


Hehe, det blev - ris, bacon, kassler, dipp och sallad :)

Skål!

Sen åkte vi till stan och träffade Ida och Zara :)

Vi åkte ut till Lindholmen för att ha de gött...

...Där träffade vi Lukas och han älskar gitarrer :)

Vi grillade korv och sjöng lovsång!

Dom här sköna människorna grillade hamburgare :)

Ängla är söt!!

Jag tog mitt juni-dopp på Lindholmen =D

Ida och Lukas är fina!

Nathalie och Lukas jag saknar er!

Min kära vän George skjutsade över oss till fastlandet


På hemvägen tyckte vi att Minstingen behövde en flytväst.

De fanns bara ett problem...

Hon var lite för stor för de :)

Nu led Stockholms tiden mot sitt slut och jag for hem till Bintorp...
Jag är dock som ni kankse märker lite efter i mitt bloggande. Jag har även redan hunnit med att vara på Sweden Rock en veckan. Vi (klassen) har alltså haft en evangelisationsvecka tillsammans med Street Church på Sweden Rock och det har varit såå spännande, utmanande och roligt!!

Kommer nog mer om det så småning om :P  hehe, men nu ska jag sova för jag ska gå upp kl. 06:00  imorgon!  Det är ju skola :)


Clara tornet



Jag blev "uppdragen" i S:ta Clara kyras klocktorn. De va coolt!
I kyrksalen finns det massa målningar i taket, det här är de
målningarna sätt uppifrån :)

Det här är mannen som lurade upp mig :)  Daniel är hans namn.

Lite utsikt ner i tornet, när vi är en liten bit upp.
Jag klättrade allra allra högst upp i tornet, men Daniel vågade inte :P

Jag tänkte inte på att ta kort på klockorna, de är en miss :(

Det var iaf en häftig upplevelse att vara på besök där uppe, lite läskigt va det oxå....det skiftade mellan smala stentrappor till branta stegar :)


Lite turist

Vi tyckte att det kunde vara trevligt att se oss runt lite i Stockholm....

"Ta en bild på mig nu när jag ligger här, såhär sexigt"

Vi hälsade på hos Kaknästornet...det va trevligt.

Vi hittade en turistbutik.

Här har vi Kaknästornet, ståtlig o vacker!

Vi åkte lite buss...

Sen letade vi rätt på hatt baren.

Där va det trevligt må jag säga!

Titta så trevligt.

Sen åkte vi lite rulltrappa kan man säga.

=P


Random Stockholm



En dag var jag och hälsade på min vän Florian! Han är snäll o bra.
Men just denna da va han inte så sällskapsjuk.

Jag har en fin vän som heter Tove-Lina =)
Hon kom o hälsade på, så vi gick på Gudstjänst i Clara och sen 
åt vi lite lunch på Jensens tillsammans. 


Jag och Niklas gick av i gamla stan en dag efter att vi vart på
Lindholmen, eller om det var Sacond Hand...Då kollade vi in slottet
och så hittade vi en sån här trevlig typ
:P

En annan dag träffade jag min vän Daniel, och han visade mig
stockholms smalaste gata.



Här är amerikan som spelar o sjunger på ett torg i Stockholm.
Han tillsammans med Sos missionsbibelakol och hans massa
amerikanska vänner hade en evangelisationsvecka i Stockholm
Så då sjöng han ibland =)



Här har vi Miriam och Sara, två fina vänner som jag träffade
på Jesusmanifestationen =) 


Elisabet och Victoria e la för goa!! 



En liten del av Jesusmanifestationen i Stockholm 2011


S:ta Clara kyrka

Här kommer lite mer bilder från vad vi fick vara med och göra
på vår praktik...


Varje tisdag och torsdag mellan kl. 10-12 delade vi ut kaffe/te och bullar
till de som ville ha, det var ju många hemlösa som kom tillbaka varje dag.
Delade även ut smörgåsar, bullar, kaffe/te kl. 13 utanför kyrkan.

Varje onsdag var vi på Sacond hand butiken ´Eriks hjälpen´ 
i Masmo. Vi hjälpte till på lagret. Jag sorterade kläder, och det
var faktiskt riktigt roligt. Sjukt härliga människor fanns det där också. 


Vi var med på mässor och bön som var i kyrkan...

Varje tisdag eftermiddag är det ungdomsgård i "Lillkyrkan".
Det är gratis fika, så det har lockat många ungdommar från start.
Det är mellan 40-60 ungdmmar som kommer varje tisdag och dom
verkar sannerligen trivas riktigt bra, spelar o sjunger, pärlar o målar....


Här "hänger" vi i receptionen i kyrkan. Coolt!

Det är så roligt att Ida och Zara hakade på oss en vecka på Clara!!!

Skön dag och väldigt okej att stå här.

Regn och blåst, men vi står här ändå!
Helal är en kämpe, han står här ´VARJE DAG!

Fredagar var vi lediga, fram tills kl 18.30  då var det ungdommssamling
med ett gäng fantastiska ungdommar från alla världens håll o kanter.
Denna gången har vi kubb-turnering.

På måndagar var vi ute och hjälpte till på Lindholmen, som jag redan berättat lite om.
Varje torsdag eftermiddag var det "Afternon tea" - Gratis Café för bara kvinnor, så Niklas var inte med på det även om han nog gärna hade velat :P

Det var verkligen spännande att få vara med i det arbetet som Clara gör.
 


Lindholmen


Det är ju då denna Niklas som jag har haft praktiken tillsammans med.
Vi är påväg ut till Lindholmen för första gången

l
Nathalie och Lukas förbereder sig för båtturen.

To med en kanot som såg ensam ut :P

Niklas fick en fin uppgift

Mm...vackert är vad det är!

Det här är ju inte på Lindholmen men det är människor som håller
i tyglarna där...jag blev bjuden på glass
=)

Nathalie är väldigt duktig på att "baka". Det är bara att klämma
och stoppa in i ugnen...hur lätt som helst ju! och så smakar det
gott under tiden
:P

Männenär duktiga o jobbar...fixar bryggan så inen ramlar igenom
och typ dör eller nått...



Mer bilder fårn mitt kära Lindholmen kommer!


Jag blir en dal av fam Jensen för en tid

Då var min kära Stockholms-tid över...jag vet att det är tråkigt att jag typ inte skrivit något under tiden o att allt kommer på samma gång nu, men det får ni leva med :P


Bra start på min praktik, kort taget från lägenheten...

De här fantastiska människorna har jag bott hos i drygt 4 veckor.
Tack Carian och Victoria!


Det här är Maria, deras dotter/syster som fyllde 25år när vi var där,
hon blev firad ca 3 gånger, då jag va med alla gångerna.
Denna gången överraskade vi hemme med tårta när hon var på bönegrupp.

Här har vi ett tillfälle då vi firar vår kära Maria.
Denna gången med grillning o paddling.

Så mysigt!! Maria, Doglas och Victoria.

Här paddlas det i solnedgången



Den här katten heter Silas och honom har jag delat boende med i 4 veckor.

Toaletter är väldigt spännande!

Även rinnande vatten...är han en katt, egentligen?



Haha jag kom på nu...att jag är ju lixom inte rigtigt regisör...men men :P


När jag packade ihop mina grejer så tyckte Silas det var mysigt
att ligga under madrassen.

En del av utsikten fårn balkongen.

Jag tillbringade sista kvällen i Sthlm tillsammans med Elisabet,
Victoria och Carian. Vi spelade spel o åt gott!
Tack för allt kära ni! <3
Bless

 


RSS 2.0