Hej hoppsan...

hehe nu va de ett tag sen jag skerv nått i den här fantastiskt fina bloggen =D

Så nu kommer det en liten text om vad jag gjort de senaste veckorna, för de är ju nästan 2 veckor sen =)

hmm måste bara komma på vad jag gjort först ;D och de gör jag typ inte...eller jo!

Jag har grejat med tjur staketet, häst staketet o får staketet och allt har blivit färdig o fint =)
Hästarna har bivit flyttade, och tjurarna har blivt flyttade halvägs kan man säga...dom gå i en mellanhage så länge...Det har vart mycket jobb med staketen!

Vi har göslat ur hos fåren, usch så äckligt tung o jobbigt men oj vilken skillnad!! ;D
Sven-Erling har vart hemma o hjälpt mig med allt de!
Det är så roligt o skönt när man blir klar med ett arbete man har grejat med länge! =D
Barnvakt för Isak är man titta som tätt också, de är mys värre =D


  

Jag har också hunnit fylla år, Mina käraste vänner Ingrid, Thomas, Alma och Olle var här över helgen då jag fyllde år och förgylde min dag =) Den va mycket trevlig =)

        

Ja vad har jag hunnit med mer, ja självklart har jag ju tagit hand om djuren varje morgon o kväll...och så har det blivit väldigt sena kvällar, framför datorn...och så måste man gå upp senaste 10 på morgonen så jag blir bara tröttare o tröttare =S


I tisdags så åkte jag till Nella för att sedan åka vidare till Ramona på kalas/maskerad...men de berättar jag om i nästa inlägg =D


Idag har jag haft en rätt soft dag, matade djuren, åt frukost vid 11...läste bok i nån timma sen lagade jag mat o sen har jag övat in en dans till lägret jag ska vara ledare på om några dagar...hehe dom frågade mig här om dagen om jag kunde ha dansen i år igen på "friditsaktiviteterna" hehe men kära värld den dansen jag lärde ut förra året är typ den ända jag kan...
men idag har jag övat in en ny dans, blev rätt bra faktist...fuskade lite dock, för min syster har dansat till den låten innan så jag tok många rörelser från den dansen....men eftersom jag inte konde den helt så blev de ju ändå min egensnickrade dans! =D

Nu sitter jag här o skriver o lyssnar på musik =)


Bless


Herrens Makt att rädda!

Daniel 6:1-27
Darejaves fann det lämpligt att sätta etthundratjugo satraper över riket, för att de skulle finnas överallt i hans välde.Över dem satte han tre furstar, och en av dem var Daniel. Inför dessa skulle satraperna avlägga räkenskap, så att kungen inte led någon skada.

Men Daniel utmärkte sig framför de andra furstarna och satraperna, ty en ande utan like var i honom, och kungen övervägde att sätta honom över hela riket.

Då försökte de andra furstarna och satraperna finna något att anklaga Daniel för i det som angick riket. Men de kunde inte finna något att anklaga honom för eller något brottsligt hos honom, eftersom han var trogen i sin tjänst. De fann ingen förseelse och ingen orätt hos honom.

Då sade männen: "Vi lär inte finna något att anklaga den där Daniel för, utom möjligen när det gäller hans gudsdyrkan."

Därefter fick furstarna och satraperna bråttom att komma in till kungen, och de sade till honom: "Må du leva för evigt, konung Darejaves!

Alla rikets furstar, landshövdingar och satraper, rådsherrar och ståthållare har enats om att en kunglig förordning borde antas och ett påbud utfärdas, att vem som helst som under trettio dagar ber till någon annan, gud eller människa, än till dig, o konung, han skall kastas i lejongropen.

Utfärda därför, o konung, ett påbud om detta och låt en skrivelse sättas upp, som efter Mediens och Persiens orubbliga lag inte kan återkallas."

I enlighet med detta lät då kung Darejaves sätta upp ett skriftligt påbud.

Så snart Daniel fick veta att skrivelsen var uppsatt, gick han in i sitt hus där han i sin övre sal hade fönster öppna i riktning mot Jerusalem. Där föll han ner på sina knän tre gånger om dagen, bad och tackade sin Gud, så som han tidigare hade brukat göra.

Då kom dessa män instormande och fann Daniel i färd med att bedja och åkalla sin Gud.

De gick då till kungen och frågade honom angående det kungliga påbudet: "Har inte du låtit sätta upp ett påbud med innehållet att vem som helst som under trettio dagar vänder sig i sin bön till någon annan, gud eller människa, än till dig, o konung, han skall kastas i lejongropen?" Kungen svarade: "Jo, och det påbudet står fast efter Mediens och Persiens orubbliga lag."

Då sade de till kungen: "Daniel, en av de judiska fångarna, har varken tagit hänsyn till dig eller det påbud du har låtit utfärda utan förrättar sin bön tre gånger om dagen."

När kungen hörde detta blev han mycket bedrövad och vinnlade sig om att rädda Daniel. Ända till solnedgången ansträngde han sig att finna en utväg för att rädda honom.

Då fick männen bråttom att komma till kungen, och de sade till honom: "Vet, o konung, att det är Mediens och Persiens lag att inget påbud och ingen förordning som konungen utfärdar kan återkallas."

Då lät kungen hämta Daniel och kasta honom i lejongropen, och kungen sade till Daniel: "Din Gud, den som du så oavbrutet dyrkar, han må rädda dig!"

Och man förde fram en sten och lade den över gropens öppning, och kungen förseglade den med sitt eget och med sina stormäns sigill, för att ingen förändring skulle kunna göras i det som nu hade skett med Daniel.

Sedan gick kungen hem till sitt palats och fastade hela natten och lät inga kvinnor komma in till sig och han kunde inte sova.

På morgonen när det blev ljust steg kungen upp och skyndade till lejongropen.

När han kom i närheten av gropen ropade han på Daniel med ängslig röst. Han sade: "Daniel, du den levande Gudens tjänare, har din Gud, som du så oavbrutet dyrkar, kunnat rädda dig från lejonen?"

Då svarade Daniel kungen: "Må konungen leva för evigt!

Min Gud har sänt sin ängel och stängt till lejonens gap, så att de inte skadat mig. För jag är utan skuld inför honom och jag har inte heller förbrutit mig mot dig, o konung."

Då blev kungen mycket glad och befallde att man skulle ta upp Daniel ur gropen. När han hade tagits upp kunde man inte upptäcka någon skada på honom, ty han hade förtröstat på sin Gud.

Sedan lät kungen hämta de män som hade anklagat Daniel och han lät kasta dem i lejongropen med deras barn och hustrur, och innan de ännu hade hunnit till botten i gropen överföll lejonen dem och krossade alla deras ben.

Därefter lät kung Darejaves skriva till alla folk och stammar och tungomål som fanns på hela jorden: "Jag önskar er fred och framgång!

Härmed befaller jag att man inom hela mitt rikes område skall bäva och frukta för Daniels Gud. Ty han är den levande Guden, som evigt förblir. Hans rike kan inte förgöras, hans välde har inget slut.

Han befriar och räddar, han gör tecken och under i himlen och på jorden, han som har befriat Daniel ur lejonens våld."


Jag låter texten tala för sig själv....men vill tillägga att; Vad som än händer, håll ALLTID fast vid JESUS, var inte rädd för att göra det som är rätt framför det som är fel även om du är den enda som skulle göra det...Herren kommer välsigna dig o bevara dig när du håller fast vid hans tron!!

Bless


Denna dag!

Idag har jag matat o "vattnat" djuren...



 
Dratt upp massa ogräs, vet inte vad dom heter men de är typ stora plantor som har massa,massa,massa hundra gröna frön på sig som blir bruna när dom "mognar" och då ser de ut som kaffe ;P hehe så vi kallar dom "kaffeplantor" ;P haha
Fast mamma sa just att de heter Skräppa...

  
I den Ieka påsen till vänster ligger de jag har tatt idag...och den påsen är knökfull...pressade ner dom och den vägde ton!! ;D

Dom sprider sig räserfort överallt o de är jätte fult o väldigt opraktiskt att få de på åkrarna o så...så idag har jag gått i tjurhagen o tagit bort minst 200 sånna plantor....men det är säkert minst 500 kvar...



Och de gick inte fort o de är inte så lätt även om man har en sekatör....specielt inte när de är varmt o man blir uppäten av alla klägg o hästflugor =(
Och så har jag klippt gräsmattan, med åkgräsklipparen...men vi har mycket gräsmatta att klippa...!
Och så har jag plockat en hink (en liten hink, typ som rymmer 2 liter) med rödavinbär...och tjena vad mycket vinbär det är...de syns knappt att man plockat nått...så mycket vindär har vi aldrig sett på dom buskarna som de är i år! de är kul =)




Tjingeling!
Bless

En dag i Vbg! ;D



Jag är hos Wetterstrands o hälsar på...igår va de teammöte o jag hade med min Olivia, min brorsdotter...för hon ville leka med Alma =)



idag så har vi vart vid stranden, men vi va inte där särskilt länge innan Olivia började gråta o va rädd för att molnen var åskmoln...åhh va jobbig hon är när de gäller åska, de spelar ingen roll vad man gör....man försöker lugna mer henne på alla sätt o vis o ber till Jesus att de inte ska börja åska o att han ska ta bort hennes rädsla...men hennes rädsla övervinner allt just då!! usch vad jag ogillar det!!
men vi va väl där i ca 15 min iallafall, jag hann doppa mig till magen iallafall....hmm
sen när vi va påväg hem så började de regna lite men så kom solen framm ;D hehe märkligt men otroligt skönt väder =)

nu har jag gett barnen fika, Anna har precis vaknat o har duschat....Ingrid är hos Sven o filmar nått...Thomas jobbar, och Olle är på dagis!

Jag ska snart laga mat, klyftpotatis sås o så ska jag göra egna köttbullar =) hehe för andra gången i mitt liv ;D får se hur de går ;P
Men just nu sitter jag här o lyssnar på Jack Johnson på spotify, gör soft o svängit, hehe ;P

ne nu ska jag hitta på nått med barnen o snart laga mat =)



Olle och Olivia! =)

kram och Bless ;D

Boktips =D

Jag var på ett bönemöte i församlingen i våras då jag berättade liten om arbetet jag gjort i skolan med mitt projektarbete att "utveckla kristna skolgruppen", berättade om hur de gått med "bibelprojektet" och 800 godisklubborna som vi skrev lappar till o tejpade på för att dela ut i skolan...mycket uppskattat och lyckat! =D
Och lite andra "små projekt" som vi gjort under året...
Sen så berättade jag också om vad jag ska göra nästa läsår, då jag ska teama på Ny Generation...och att jag behöver pengar till det!
Dom bad för mig om vägledning och att jag ska få bli välsignad med allt jag behöver under det kommande året =)

Guds ande var verkligen där och det känndes så gott!! =)
Efter bönemötet så kom Ella, en kvinna i församlingen fram till mig och kramade om mig med tårar som ran utför kinderna och sa att ; Du strålar Emma! =) Det är så underbart att se dig och få höra hur Gud använder dig! ....osv.
Hon sa också att hon hade en bok hemma som hon ville låna mig under sommaren...och nu har jag den här och läser den med öppet hjärta och nyfikna ögon =)

"Använd av Gud" heter den. 
Har du en längtan av att få bli använd av Gud så kan jag verkligen rekomendera denna boken!!

Åhhhh jag blir helt galen...mitt hjärta dunkar, de spritter i kroppen o mitt huvud bara kryllar av ideér om hur man kan göra för att nå folks hjärtan med budskapet om Jesus o hans enorma kärlek!! =D
Jag har alltid sagt att jag absolut inte ska bo i Ed när jag flyttar hemmifrån "på riktigt", får egen familj o så, för...ja av många olika anledningar...Det är alltså där jag är uppväxt på en bondgård utanför Ed, o Ed är ett litet skit sammhälle i Dalsland. =D=S
Men jag har ändå länge kännt en svag längtan om att få jobba som ungdomsledare eller nått liknande i min församling.

Men när jag började läsa den här boken så bara fylldes jag av en sån fruktansvärd längtan av att få nå ut med Jesus till alla i Ed.
Och jag fick massa massa ideér om hur jag ska göra o hela köret...
hehe så även om jag inte kommer bosätta mig här för evigt som jag inte tror att jag kommer så kommer jag bo här några år iallafall =)

Så med rekomendation från djupet av mitt hjärta...LÄS DEN BOKEN! =D
Men läs med ett öppet o mottagligt hjärta! =)

Blessings

Oh how he loves us..!!

Lyssna och ta emot!!

http://www.youtube.com/watch?v=JoC1ec-lYps

http://www.youtube.com/watch?v=EOmq7Fi_-ns&feature=related

Du är skapad av Gud och Han älskar dig så ofattbart mycket!
Har du en längtan i ditt hjärta efter att få lära känna Jesus...då måste du vända om till Honom och ta emot Honom...!
Du måste öppna dörren, Han står vid ditt hjärtas dörr och knackar på, men det är bara du som kan släppa in honom!
Han längtar så obeskrivligt mycket efter att du ska vända om och ta emot den överflödande kärlek och nåd som han vill ge till dig, en gåva...inte för att du är värld det! Bara genom Jesu nåd!

Har du saker som tynger dig...som du kämpar med och som du inte klarar av att bära själv, som du inte vet hur du ska ta dig ur!?

Hos Jesus finns det befrielse!
Vet du...Han dog på ett kors, det va många under den tiden som dog på kors...alla för att dom hade begott ett brått.
Men Jesus var felfri, det var ingen som kunde finna honom skyldig till något brott, det var ingen av dom som kunde dömma honom som ville det...Men det skrivftlärda och rommarna var rädda, för dom såg att han hade sådan makt bland folket och att han gjorde stora under...

Mat 26:1-5
När Jesus hade avslutat hela detta tal, sade han till sina lärjungar:
"Ni vet att det om två dagar är påsk. Då skall Människosonen bli utlämnad till att korsfästas."

Översteprästerna och folkets äldste samlades nu i översteprästen Kajfas palats.

De planerade att gripa Jesus med list och döda honom.

Men de sade: "Inte under högtiden så att det uppstår oro bland folket."

------


Han gjorde de som var rätt i Guds ögon, följde inte de lagar o stadgar som människor satt som sa emot Guds vilja.
 

Mat 15:1-3
Sedan kom några fariseer och skriftlärda från Jerusalem fram till Jesus och frågade:
"Varför bryter dina lärjungar mot de äldstes stadgar? De tvättar inte händerna innan de äter."

Han svarade dem: "Varför bryter ni mot Guds bud för era stadgars skull?


Mat 15:10-20
Sedan kallade han till sig folket och sade till dem: "Lyssna och förstå!

Det som kommer in i munnen gör inte människan oren. Men det som går ut ur munnen, det orenar henne."

Lärjungarna gick då fram till honom och sade: "Vet du att fariseerna tog illa vid sig, när de hörde detta?"

Jesus svarade: "Varje planta, som min himmelske Fader inte har planterat, skall ryckas upp med roten.

Låt dem vara. De är blinda ledare för blinda. Och om en blind leder en blind, faller båda i gropen."

Petrus sade då till honom: "Förklara denna liknelse för oss."

Jesus sade: "Är ni också fortfarande lika oförståndiga?

Förstår ni inte att allt som kommer in i munnen går ner i magen och töms ut på avträdet?

Men det som går ut ur munnen kommer från hjärtat, och det gör människan oren.

Ty från hjärtat kommer onda tankar, mord, äktenskapsbrott, otukt, stöld, falskt vittnesbörd och hädelser.

Sådant orenar människan. Men att äta utan att tvätta händerna gör inte människan oren."

---------

Jesus ville inte lida, Han ville inte dö...

Luk 22:37-54
Ty jag säger er att på mig måste det ord uppfyllas som står skrivet: Han blev räknad bland förbrytare. Ja, det ordet om mig blir nu uppfyllt."De sade: "Herre, här är två svärd." Han svarade dem: "Det räcker."

Sedan gick Jesus som vanligt ut till Oljeberget, och hans lärjungar följde honom.

När han kom till platsen, sade han till dem: "Be att ni inte kommer i frestelse."

Och han gick ett stycke ifrån dem, ungefär ett stenkast, och föll på knä och bad:

"Fader, om du vill, så tag denna kalk ifrån mig! Men ske inte min vilja utan din."

Då visade sig en ängel från himlen och gav honom kraft.

Han kom i svår ångest och bad allt ivrigare, och hans svett blev som blodsdroppar, som föll ner på jorden.

När han reste sig från bönen och kom till lärjungarna, fann han att de hade somnat av bedrövelse.

Då sade han till dem: "Varför sover ni? Stig upp och be att ni inte kommer i frestelse."

Medan han ännu talade kom där en folkhop. Han som hette Judas, en av de tolv, ledde dem, och han gick fram till Jesus och kysste honom.

Jesus sade till honom: "Judas, förråder du Människosonen med en kyss?"

När de som stod kring Jesus såg vad som skulle hända, frågade de: "Herre, skall vi slå till med svärd?"

Och en av dem högg till översteprästens tjänare och högg så av honom högra örat.

Men Jesus sade: "Låt det vara nog med detta!" Och han rörde vid hans öra och helade honom.

Sedan sade Jesus till översteprästerna och befälhavarna för tempelvakten och de äldste, som hade kommit emot honom: "Som mot en förbrytare har ni gått ut med svärd och påkar.

Trots att jag dagligen har varit bland er i templet, har ni inte gripit mig. Men detta är er stund och nu råder mörkrets makt."

Då grep de Jesus och förde honom till översteprästens hus. Petrus följde efter på avstånd.

--------

Luk 22:63-71
De män som bevakade Jesus hånade honom och slog honom.

De höljde över honom och sade: "Profetera! Vem var det som slog dig?"

Och på många andra sätt hånade de honom.

När det blev dag, samlades folkets äldste, både överstepräster och skriftlärda. De lät föra honom inför sitt råd

och frågade: "Är du Messias, så säg det!" Han svarade dem: "Om jag säger det, tror ni det inte,

och om jag frågar er, svarar ni inte.

Men härefter skall Människosonen sitta på Guds, den Allsmäktiges, högra sida."

Då frågade alla: "Är du alltså Guds Son?" Han svarade dem: "Ni själva säger att Jag Är."

De sade: "Behöver vi något mer vittnesmål? Vi har själva hört det från hans egen mun."

-------

Luk 23:13-15
Pilatus kallade samman översteprästerna och rådsmedlemmarna och folket

och sade till dem: "Ni har fört den här mannen till mig och sagt att han uppviglar folket. Jag har nu förhört honom i er närvaro men inte funnit honom skyldig till det som ni anklagar honom för.

Inte heller Herodes har funnit honom skyldig, och därför har han skickat honom tillbaka till oss. Ni ser att mannen inte har gjort något som förtjänar döden.


Mat 27:22-26
Pilatus frågade dem: "Vad skall jag då göra med Jesus, som kallas Messias?" Alla svarade: "Korsfäst honom!"

Han frågade: "Vad har han gjort för ont?" Men de skrek ännu högre: "Korsfäst honom!"

Då Pilatus såg att ingenting hjälpte utan att oväsendet bara ökade, tog han vatten och tvättade sina händer i folkets åsyn och sade: "Jag är oskyldig till denne mans blod. Ni får själva svara för det."

Allt folket svarade: "Hans blod må komma över oss och över våra barn."

Då frigav han Barabbas, men Jesus lät han gissla och utlämnade honom till att korsfästas.


Mat 27:27-54
Därefter tog landshövdingens soldater Jesus med sig in i pretoriet och samlade hela vaktstyrkan kring honom.Mat 27:28 De tog av honom kläderna och klädde honom i en röd mantel,

vred ihop en krona av törne och satte den på hans huvud, och i hans högra hand satte de en käpp. Sedan böjde de knä inför honom och hånade honom och sade: "Leve judarnas konung!"

Och de spottade på honom och tog käppen och slog honom i huvudet.

När de hade hånat honom, tog de av honom manteln och satte på honom hans egna kläder och förde bort honom till att korsfästas.

På vägen ut fann de en man, Simon, från Cyrene. Honom tvingade de att bära hans kors.

Och när de kom till den plats som kallas Golgata - det betyder huvudskalleplats -

gav de honom vin att dricka blandat med galla. Han smakade på det men ville inte dricka.

När de hade korsfäst honom, delade de hans kläder mellan sig och kastade lott om dem.

Sedan satt de där och vaktade honom.

Över hans huvud hade man satt upp anklagelsen mot honom. Där stod skrivet: "Detta är Jesus, judarnas konung."

Tillsammans med honom korsfästes två rövare, den ene på högra sidan och den andre på vänstra.

De som gick förbi smädade honom och skakade på huvudet

och sade: "Du som bryter ner templet och bygger upp det på tre dagar, hjälp dig själv, om du är Guds Son, och stig ner från korset!"

Också översteprästerna och de skriftlärda och de äldste gjorde narr av honom och sade:

"Andra har han hjälpt. Sig själv kan han inte hjälpa. Han är Israels konung. Han må nu stiga ner från korset, så skall vi tro på honom.

Han litar på Gud. Nu får Gud rädda honom, om han har honom kär. Han har ju sagt: Jag är Guds Son."

På samma sätt blev han också hånad av rövarna som var korsfästa tillsammans med honom.

Vid sjätte timmen kom över hela landet ett mörker, som varade ända till nionde timmen.

Och vid nionde timmen ropade Jesus med hög röst: "Eli, Eli, lema sabaktani?" Det betyder: "Min Gud, min Gud, varför har du övergivit mig?"

Några av dem som stod där hörde det och sade: "Han ropar på Elia."

En av dem sprang genast och tog en svamp, fyllde den med surt vin och fäste den runt ett spö och gav honom att dricka.

De andra sade: "Låt oss se om Elia kommer och hjälper honom."

Men Jesus ropade än en gång med hög röst och gav upp andan.

Och se, då brast förlåten i templet i två delar, uppifrån och ända ner, jorden skakade och klipporna rämnade,

gravarna öppnades, och många heliga som hade insomnat fick liv i sina kroppar.

De gick efter hans uppståndelse ut ur gravarna och kom in i den heliga staden och visade sig för många.

När officeren och de som tillsammans med honom bevakade Jesus såg jordbävningen och det som hände, blev de mycket förskräckta och sade: "Denne var verkligen Guds Son."


Mat 27:62-66
Nästa dag, som var dagen efter tillredelsedagen, samlades översteprästerna och fariseerna hos Pilatus

och sade: "Herre, vi har kommit att tänka på vad den där villoläraren sade, medan han ännu levde: Efter tre dagar skall jag uppstå.

Ge därför befallning om att graven blir säkert stängd fram till tredje dagen, så att hans lärjungar inte kommer och stjäl hans kropp och sedan säger till folket att han har uppstått från de döda. Då blir det sista bedrägeriet värre än det första."

Pilatus sade till dem: "Här har ni vaktstyrkan. Gå och bevaka graven så gott ni kan."

De gick och bevakade graven och förseglade stenen. De satte också ut vakten.


Mat 28:1-7
Efter sabbaten, i gryningen den första veckodagen, gick Maria från Magdala och den andra Maria för att besöka graven.Och se, då blev det en stor jordbävning, ty en Herrens ängel steg ner från himlen. Han gick fram och rullade bort stenen och satte sig på den.

Hans utseende var som blixten, och hans kläder var vita som snö.

Vakterna skakade av skräck för honom och blev som döda.

Ängeln sade till kvinnorna: "Var inte förskräckta! Jag vet att ni söker Jesus, den korsfäste.

Han är inte här. Han har uppstått, så som han har sagt. Kom och se platsen där han låg!

Och gå genast och säg till hans lärjungar att han har uppstått från de döda. Och se, han går före er till Galileen. Där kommer ni att få se honom. Jag har nu sagt det till er."
--------

JESUS LEVER!!!
Han tog ALL världens skuld o skam, synd o orenhet, sjukdom o smärta på sig...Han upplevde det, ALLT det i sig egen korpp o själ.
Han har tagit din börda o din smärta! Du behöver inte bära den längre!
Det är ju bara så sjukt onödigt att du går o bär på det elände som Jesus redan har köpt dig fri ifrån!

Nu är det ditt val...vill du ta emot förlåtelse, renhet o helande från Gud..!?

Det är enkelt att ta emot Jesus i sitt liv, bara en enkel bön som jag gärna vill leda dig i nu;

Jesus kristus, du världens frälsare...jag vill tro på dig!
Rena mig från all synd o skam i mitt liv, kom men din heliga ström o skölj igenom hela mig.
Jag vill bli Din, jag vill tillhöra Dig och få del av din Godhet o Nåd! 
Tack Herre för att du hör min bön!
Amen!

Bad du den bönen....Från djupet av ditt hjärta så vill jag...

VÄLKOMNA Dig in i världens största familj, Guds familj! =D

Jag vill gärna ha kontakt med dig om du tog emot Jesus i ditt liv nu så skriv en komentar eller skicka ett mail till [email protected]

För det är viktigt att få ledning i sin tro, och dela sina tankar med andra som tror!
Jag vill hjälpa dig att hitta en församling som du kan gå till o få nya vänner som oxå är kristna! =) 

http://www.youtube.com/watch?v=3Q-yM4QCIek&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=QwJV-qVUXuI&feature=related

Gud Välsigne Dig!


Något som jag älskar...



Något som är helt underbart är att få gå ut i naturen o till djuren o få se o uppleva allt underbart som vår Herre har skapat =)

lite bibelord...

1 Petrusbrev 1:23-25
Ni är ju födda på nytt, inte av en förgänglig säd, utan genom en oförgänglig, genom Guds levande ord som består. 
Ty allt kött är som gräset och all dess härlighet som blomman i gräset. Gräset vissnar bort och blomman faller av,  
men Herrens ord förblir i evighet. Det är detta ord som har förkunnats för er.


1 Petrusbrev 2:1-4
Lägg därför bort allt slags ondska, falskhet och hyckleri, avund och förtal.

Längta som nyfödda barn efter den rena andliga mjölken, så att ni genom den växer upp till frälsning,

då ni nu har smakat att Herren är god.

Kom till honom, den levande stenen, som visserligen är förkastad av människor men är utvald och dyrbar inför Gud.



Johevangeliet 1:1-5
I begynnelsen var Ordet, och Ordet var hos Gud, och Ordet var Gud. 
Han var i begynnelsen hos Gud.
Genom honom har allt blivit till, och utan honom har inget blivit till, som är till.
I honom var liv, och livet var människornas ljus.
Och ljuset lyser i mörkret, och mörkret har inte övervunnit det.


Emma;
Jesus var med från begynelsen! Det är Jesus som är ordet.

I begynnelsen var Jesus, och Jesus var hos Gud, och Jesus var Gud.
Jesus var i begynnelsen hos Gud.
Genom Jesus har allt blivit till, och utan Jesus har inget blivit till, som är till.
I Jesus var liv, och livet var i människornas ljus.
Och ljuset lyste i mörkter, och mörkret har inte övervunnit det.


Jesus Freak

 Min kärlek till Jesus är EMORM!


RSS 2.0