Party! =D



En vanlig dag hemma, när vi jobbar och sliter =D
Kass kavalite på videon men men!

Central helg


Vi är påväg till Hönö


Min fina vän Johanna <3


Det är vacker utsikt








Jag älskar havet, det är så otroligt vackert!


Det är så varckert mönster i berget =D


Johanna och Johanna =D


Sötisarna! <3


Rut hittade en "fotölj" ;P


Mig


Ett gör snyggt hus!


Utsikten från utsiktstornet på Hönö!


Viktoria och mat på Elemina =)


Snabbtur över till Fotö


Blåst och kaffe =)


Jag fyndade på Sacond hand =D En jätte mysig picknick korg för 30kr :P

Nu ska vi iväg och montra =D

Bless

Fulländad

Nu är första jobbveckan som Ny Generation teamare fulländad! =D
Det har varit en väldigt intensiv men rolig vecka...jag har ringt jätte många samtal varje dag för att uppdatera kontaktpersonerna och för att boka in träffar för första reseveckan som är nästa vecka. Och så har jag och Viktoria varit på en trätff med Lp-ung, gör trevligt och väldigt bra!!
Ska bli såå kul att få börja åka ut och besöka grupperna på riktigt!

Nu har Central teamet kommit hit för att vara här över helgen =D
Vi har ätit Taco, tittat på Idol och på kändisdjungeln (eller va de hette!?) och haft de allmänmt mysigt =)

Imorgon ska vi ta en utflykt till öarna och hämta Josefina som är hemma hos sina föräldrar över natten. Sen imorgon kväll ska vi montra på en konferans i stan med Lp-ung, ska bli spännande...första montringen =D

Jag har köpt en ny mobil oxå, billig och bra...mycket bra köp tror jag faktiskt!



Nu är jag så sjukt trött, blir aldrig riktigt någon utvilning...plus att jag inte sover så bra om nätterna =( Men jag är glad för de mesta ändå :P

Sov gott!!
Tjing

Be för vårt land Sverige!!

 

Jag har en mega stor längtan av att Jesus ska regera i Sverige igen, för Han har gjort det förut och ska minsann göra det igen, eller vad tycker ni!?

 

Men HUR ska vi få Guds glöd att blossa upp till en eld och HUR ska vi få Guds eld att sprida sig vidare till en brand över hela Sverige?

Svar: BÖN!

Om alla ber en gemensam bön för vårt land Sverige, vad kan inte Gud göra då? Allt vad vi ber om i hans namn ska vi få!

Jag är redo för väckelse nu, jag känner hur det hänger i luften och bara väntar på att få strömma ner över oss. Men det måste börja hos oss själva!

 

Jag har en idé…en vecka med koncentrerad bön, alla från sina olika håll, ber för Sveriges ”onådda” och ännu inte vunna människor.

…………………………………………………………………………………………………...

NÄR: v. 41, måndag 5 oktober- söndag 11 oktober kl. 18.30-19.00

Be hela dagarna, men gemensamt med hela Sverige 18.30-19.00

 

VAR: Där du är! Samla din församling, din familj och dina vänner. Men framför allt mitt

ibland ”dem” som vi ber för!

 

HUR: Frimodigt och med TRO på att Gud är mäktig!

 

FÖR VAD: SVERIGE!

…………………………………………………………………………………………………...

 

Skriv in det i din almanacka NU! Har du inte den tillgänglig nu så skriv det i pannan så länge!

Läs upp detta i era församlingar och sätt upp det på anslagstavlorna, SPRID det så att så många som möjligt får vara med i bön för vårt land Sverige!

Gå med i Facebook gruppen…vad som helst, bara sprid det till hela Sveriges kristenhet!

 

Jag tror på Guds makt när vi enar oss i bön!

 

Samlas i vår kyrkor/församlingar, i våra hem, ute på gator och torg, i och runt Sveriges skolor, i bilen, på bussen, på jobbet, i sängen, vid frukost/middags bordet, i kristna skolgruppen, på toaletten.

Tacka Gud för varje människa du möter, be om Guds beskydd och välsignelse över dem.

 

Det är din familj, dina vänner, din stad, och ditt land det handlar om…och din framtid!

 

BÖN: Vi ber för vårt land Sverige, kom med förvandling och liv.

Tänd en eld i oss Herre och använd oss som dina redskap för att nå människor med

budskapet om dig.

Vi ber för våra familjer och våra vänner, kom med förvandling och liv.

Vi ber för vår stad, kom med förvandling och liv.

Fräls vårt land Sverige!

I Jesu namn, Amen!

 

Det ska bli väldigt spännande att se vad Gud kan och vill göra med oss när vi söker hans ansikte.

 

Sök först Guds rike och Han rättfärdighet

Så ska du få allt det andra också.

Matt 6:33

 

Guds rika välsignelse och varma hälsningar

Emma Sjölie

[email protected]


MMMmmm!! =D

När vi kom hem ifrån stan satte vi oss framför varsin dator o bloggade...vi skulle baka pizza o äta tårta...
Helt plötsligt va klockan 20.00 och vi hade inte börjat med pizzorna o inte gjort tårtan ;P

Pizzabakning

Men när pizzorna väl var klara så åt vi dom...och HJÄLP vad goda dom blev!! fast vi hade inte ätit på ganska länge häller ;P






Johanna diskar lite =D

Sen gjorde jag iordning tårtan...



Så här vacker blev den ;P Johanna döpte den till "Socker bomben" =D haha
Ser du att de är ett hjärta i mitten!? :P

Nu ska vi typ gå o lägga oss tänkte vi och gå till kyrkan imorgon, man alla hamnade framför datorn igen ;P
Och så kom vi på oss själva sitta med "party hattarna" på oss hehe helt fokuserade i datorn ;P

Natti natti!!

Viktoria 20 =D

Idag så fyller Viktoria 20år, jag och Johanna sjöng för henne i morse och hon fick en muffins som hennes mamma hade bakat som vi satte massa ljus i ;P och så fick hon ett pressentkort =)
Vi gjorde en jätte god frukost, med bacon o ägg...mm!! =D




Sorry den suddiga bilden men! =D Här har vi den glada 20åringen ;P

Vi har varit ute och ätit på stan och haft de mysigt. Fast jag va så sjukt seg o trött, och haft ont i huvudet...jag är de fortfarande men ;P



Nu är vi hemma...och vi har konstaterat att alla vi tre är datanördar ;P hehe får se hur detta slutar!?
Nu ska vi snart göra pizza och så ska jag fixa iordning tårta så ska vi mysa sen =)
.................................................................................................................................



Igår var vi på IKEA och plocka på oss lite grejer...



Och så bytte vi knopparna i köket, till dom mitall eller va de heter...sååå mycket snyggare!

Jaja nu ska jag nog se till att vi börjar med pizzorna, annars blir vi väl sittande framför våra datorer tills vi hungrar ihjäl ;P

Ha de underbart!!
Bless

WOHOW...GÖTEBORG!!

HEMMA(!) i Göteborg =D

Nu, igår kom vi hem från två veckors utbildning i Uppsala. Det har varit så otroligt roligt och inspirerande!
Jag är så fruktansvärt taggad nu måste jag säga =D

Vi har haft flera lektioner varje dag, så sjukt mycket information...man är helt fullproppad nu och vill bara börja praktisera, men vi kommer inte komma igång att jobba på "riktigt" förrsen på måndag för nu har vi massa att fixa iordning i lägenheten osv.
Teamledarna har "spelat grupper" för att vi skulle få se lite hur olika grupper som vi kommer att träffa ute på alla de olika skolerna kan vara...så de va gött att få prova på lite att bemöta dem =D

Och så har vi gjort massa roligt utöver all undervisning, som "team tävlingar" paddlat kanot och blivit uppdragna mitt i natten (första natten) av alla team ledare och fått käka korv och leka "catch the flag" i regn o mörker ;D så sjukt kul när man väl gjorde de men när dom kom o väckte oss i mörka kläder, krigsmålade (med skokräm) och med kastruller som dom bankade på så trodde jag seriöst att de va krig! ;P
Men det har varit sena kvällar och tidiga mornar så man har varit rätt trött, men man har läggt sig lite tidigare vissa kvällar o fått sovmorgon några mornar.
Vi har varit på högmässa i Domkyrkan i Uppsala och så har vi varit på gudstjänst på kår 393 (frälsningsarmén) i Sthlm osv. osv. =D
Så härligt att få se alla olika sorters samfund, det är något som jag verkligen kommer ha så otroligt mycket glädje av detta året att få erfarenhet av hela kristenheten och inte bara är helt insnöad i mitt samfund och har fel uppfattning om alla andra!

Bilderna är lite överblick över utbildningen och resan till Gbg =)

Jag bor och jobbar med två helt fantastiskt underbara tjejer Viktoria och Johanna! Jag stortrivs med dem och jag stortrivs i den här lägenheten!
Internetet har krånglat jätte mycket, men nu så funkar det fint =)

Nu ska Johanna laga lite mat (Makaroner och köttbullar^^) och sen ska vi ut och köpa lite grejer på IKEA till lägenheten.
De kommer bli så sjukt grymt bra!! =)

Jag ser verkligen verkligen jätte mycket fram emot de här året som jag har framför mig, att bara få se vad fantastiska grejer Gud gör med alla ungdommar som väljer att ta ett steg i tro och tar Jesus till sin vardag och sin skola på olika sätt!
Fick ett helt otroligt härligt samtal förut idag från en tjej i Uddevalla, man blir så glad och peppad när ungdommar är taggade! =D

Ja nu vet ndu lite av vad jag har gjort de senaste veckorna, nu ska vi äta =)
Du kan titta på Johannas blogg, där är de massa bilder =D
Mer bilder kommer upp på min facebook oxå, så småningom.

johannasten.blogg.se

Och så kan ni tjecka Viktorias blogg när ni ändå är igång och tittar in mina kära vänner ;P

viktoriahall.blogg.se

Bless // Emma


RSS 2.0