Sammanfattning

Här kommer lite sammanfattning om vad jag gjort de senaste, med bilder o lite smått o gått...några bra bilder men många lite sämre bilder...eftersom jag inte har någon bra kamera utan bara en urkass mobilkamera, men än så länge är det alltid något =)

Ska börja att berätta något väldigt "konstigt" o störande...i sommras så köpte jag ett bar jeans leggins, dom va helt konstiga...för när dom blev varma va kroppsvärmen så började dom stinka jätte konstigt...trodde de skulle bli bättre när jag tvättade dom, men nu efter typ 7 tvättar börjar de bli "normala"....men en dag så fyllde jag badkaret i botten med vatten hällde i lite flytande tvättmedel o la i legginsen....detta blev resultatet, och jag har tvättat dom ca 7 ggr innan.




Och detta är andra gången, alltså jag fyllde badkaret en gång tvättade legginsen för hand kramade ur dom, sen tömde jag badkaret o gjorde om proseduren...och detta är efter andra gången, förgen tog aldrig slut...när jag spolade av dom så ran de färg från dom...Jag tycker de är konstigt iallafall...!!

Sen så har jag vart hemma en jättekort sväng, hehe och de va sjukt mycket kallare hemma än i Göteborg kan man lungt säga =D
Utsikten fårn mitt fönster hos mamma:



Efter ett dygn hemma hos mor så åkte jag tillbaka till Göteborg över en natt för att sedan åka vidare till Uppsala...
Utsikten över Vättern från vägen:



Tillslut så hamnade vi i Uppsala på Youth09, träffade massa vänner =D
Och många Ny Generation vänner, event va där o montra, vi har så sjukt snygg monter!!! ;P



Vår allas "Alf" verkar imitera någon med väldans inlevelse för vår allas Sara samtidigt som han sitter på golvet bervid montern o käkar =D



Sen drogs det vidare till vårt älskade Ribbinge på utbildning 3 och vi fick väldans julkänsla, och ska bara lägga till att det va 2-4 nov...hehe, men det är för att de va sista gången vi träffades allihopa innan jul =(


Ursäkta den dåliga o tråkiga bildkvalitén!


Gissa jullåten!? =P hahaha underbart

Vi hade olika pass på utbildningen, ett av mina pass va bakning med Anna-Carolina, fast hon instruerade och jag Gabriel, Rut o Josefina bakade =D




hehe ja, låter bilderna tala =D


Två av de goa männen i huset, Alf o Johan, bytte däck på vår fina lilla pikanto =D Tack!!

Tove-Lina följde med oss till Götet =D
Helgen såg ut ungefär så här:







Avslutar med denna vackra bild!!


Bli Fadder!

Just nu är behoven av faddrar och månadsgivare störst i Afrika (Kenya, Uganda, Mocambique) och i Asien (Kambodja). På talongen (länken) nedan kan du fylla i vilket område som du känner mest för.

När du blir personlig fadder så får du inom en vecka ett välkomstpaket med information och bild på "ditt" barn. Sedan får du info ett par gånger per år från våra fadderansvariga.
Kolla in killen med tröjan "Liten men tuff" (klicka gärna på bilden så blir den större). Hans liv har förvandlats totalt genom att han får mat och utbildning tack vare Erikshjälpens arbete.

Klicka på länken nedan och bli fadder eller månadsgivare du också (om du inte redan är det). Varmt välkommen!
http://www.erikshjalpen.se/view.php?fid=&kid=2&artid=1294

/Roland Utbult


Jag konpiera mailet om ni undrar varfrö Roland Utbult skrivit i min blogg ;P
Bless / Emma

Gudstro är det enda vetenskapliga

Läs denna artikeln!!Läs denna artikeln!!


http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=191124

Länk till min kära vän Rebeckas blogg!!

http://rebeckaq.blogg.se/



NG-Huset

Nu har jag hängt i NG huset i två dagar, jag trivs mycket fint....vå åkte upp i lördags, kom i tid till sista kvällsmötet på youth och de va nice, SÅ SJUKT KUL ATT TRÄFFA ALLA VÄNNER(!!!) både Teamkompisar o massa andra vänner som jag träffade som jag inte viste att dom va där de va nice!! =D
Jag hjälpte till lite att montra oxå, fast bara lite, vi har så sjukt snygg monter!
Sent blev de oxå kom hem vid havl 2 tror jag sen åt jag lite o la mig vad 2, sen upp till Gudstjänst på morgonen, gick till korskyrkan de va nice!!

Sen bara slappade vi, tittade på film, läste bok, lagade mat, och så städade jag hela köket ioförsig osv

Nu sitter jag på min säng o väntar på duschen ska bli ledig o de kommer dröja lite tror jag....jag satte klockan på halv nio men den ringde aldrig så jag vaknade kl tio illa illa, ska duscha äta frukost, städa badrummet, jobba lite med att ringa grupper o planera resevecka och ja sen ta oss iväg till vårt kära Ribbingebäck på utbildning =D

tjing
  

RSS 2.0