I'm Back!!

Det kunde jag inte tro själv ens....

Men jag blev sugen på att göra något vettigt av den här bloggen igen, får se hur länge det håller i sig :P
Tänkte lägga ut lite av den undervisningen jag har haft för ungdommarna i kyrkan. Jag har sedan i augusti nu i sommar haft en halvtids projekttjänst som ungdomsevangelist i pingstkyrkan i Ed. Så från att inte ha någon ungdomsverksamhet alls så har jag startat upp "KÄLLAN" på fredagar.
Jag har valt att först och främst rikta in mig på de ungdommar som är uppvuxna i kyrkan, de som redan har en tro eller som är nyfikna på Jesus. Än så länge är vi ett gäng på ca 9 ungdommar, dock har dom en förmåga att inte dyka upp mer än ca 4 åt gången, men vi lär känna varandra och har det riktigt gott.

Vi börjar alltid med en andakt där det är undervisning med mycket bibelord :) Bön och ibland lovsång, vi tränar/praktiserar vissa saker så som att höra Guds röst och be för varandra...osv.
Sen äter vi lite enkel men god mat tillsammans och umgs, ibland övar vi lite drama om vi ska medverka på gudstjänst eller liknande :)

Så efter att varit väldigt slapp nu över julveckan så tar jag tag i arbetet igen, lägger in några av de undervisningar som jag har på datorn.

Allt gott till dig som läser detta! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0